En toen ging alles uit - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Gerald Janine - WaarBenJij.nu En toen ging alles uit - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Gerald Janine - WaarBenJij.nu

En toen ging alles uit

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Gerald

28 Juli 2016 | Thailand, Mae Hong Son

Dinsdagavond zijn we, nadat we de nightmarket over hadden gelopen en gegeten hadden, beland in een tentje aan de rivier vlakbij waar we zaten. In een open bamboehut lekker loungen onder het genot van fijne live muziek.
Gisterochtend hebben we ons eerst bezig gehouden met de praktische zaken. Scooter regelen en ander huisje huren. We hadden de tip gekregen voor Pairadise. Net buiten t dorp, mooie huisjes en zwemgelegenheid.
Ziet er echt heel netjes uit, goedkoper dan vorige huisje en t feit dat je in de zwemvijver kunt afkoelen is erg plezierig.
Tegen de tijd dat we klaar waren met al t geregel was t eigenlijk alweer te laat om nog de omgeving in te trekken ivm het feit dat t iedere dag in de 2e helft van de dag gaat regenen.
Lekker bij t huisje gebleven, hangmatje gehangen, gezwommen, lekker relaxed.

Ergens rond 16 uur begon t dicht te trekken, kwam de onweer dichterbij en barstte er een typische Thaise bui los. Dat ging er hard aan toe en we merkten dat ineens de sproeiers in de vijver stil werden... Elektra uit.
Ging nog wel even duren zeiden ze, bomen omgevallen.

Toen we begin van de avond het dorp in gingen was wel duidelijk waarom er geen elektra meer was. Op 2 plaatsen dikke bomen op de kabels gevallen en het hele dorp zat zonder stroom.
Restaurants dicht, maar de markt des te drukker.
Lekker wat te eten gehaald bij verschillende eetkraampjes dus.

Halverwege de avond kreeg t dorp weer stroom.
Leuk om mee te maken, want iedereen reageerde enthousiast en begon te klappen.
Eenmaal in ons huisje, helaas nog geen stroom.
Buitengebied en andere kabels...
Ach zijn ergere dingen.

Geen handige combinatie als ik vervolgens merk dat ik last van mijn maag begin te krijgen. Uiteindelijk heeft het er in geresulteerd dat ook mijn lijf zich uitschakelde. Ik heb mn hele maag inhoud eruit gegooid, gevolgd door mijn darminhoud. Ik zal jullie de verdere details besparen ;-).
Hele nacht nauwelijks geslapen en t enige wat we hoopten was dat ik niet in de schoenen ging staan van Gerald jaren terug...

Vanmorgen kwam bovenop alles ook nog eens dat de watertank zichzelf zonder stroom niet meer kon vullen, dus het water was op.
Ik geloof dat ik mij nog nooit zo beroerd heb gevoeld...
Als je zo hebt lopen spoken 's nachts en je kunt vervolgens niet douchen, is geen ideale combi.
Daar komt natuurlijk bij dat als er geen water meer is, ook t toiletreservoir zich niet meer vult... #ieeks

De hele dag ellendig gevoeld, geen energie, geen puf en alles wat ik dronk deed de darmen weer krampen.
Uiteindelijk 2 appeltjes op en een beetje yoghurt.
Tweede helft middag ging ineens de stroom weer aan en konden we een half uurtje later weer douchen. Wauw, ik voelde mij gelijk een ander mens!

Vanavond dan toch maar weer even naar t dorp. Je moet immers uiteraard toch een keer weer wat eten.
In t dorp eerst samen een fishspa genomen voor de voetjes. Gerald wilde dat wel eens meemaken :-).
Daarna naar een restaurantje; beetje rijst met kipfilet en groenten. Niet alles opgegeten, maar wel weer iets naar binnen. Merk dat t langzaam weer beter gaat.

Kamer hebben we voor 2 dagen verlengd, zodat we nu echt de kans hebben om de omgeving te ontdekken...

To be continued :-).

Liefs van een energieke Gerald en een compleet futloze Janine

  • 28 Juli 2016 - 18:07

    Sabrina En Simon:

    Goed om te horen dat het weer wat beter gaat.
    Hoe bevielen de visjes, Gerald?

    Groetjes vanuit een zeer warm en zon overgoten Kroatië

  • 28 Juli 2016 - 21:49

    Will:

    Hoop dat je weer snel helemaal de oude bent. Heerlijk die knabbelende visjes aan je voeten haha. Veel plezier de komende dagen!!! X

  • 29 Juli 2016 - 22:02

    Bianca:

    Beterschap lieverd! X
    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerald

Actief sinds 15 Feb. 2009
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 9913

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Thailand - Omdat we het verdienen

21 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Azië in de zomer van 2013

05 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Thailand - Koh Chang

08 Februari 2009 - 06 Maart 2009

4 weken Backpacken

Landen bezocht: