Return to Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerald Janine - WaarBenJij.nu Return to Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerald Janine - WaarBenJij.nu

Return to Pai

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Gerald

26 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

De reis zaterdag/zondag is goed verlopen. Het was voor t eerst dat wij een tussenstop hadden, dus het was even zien op dat ons beviel.
Balans opmakend, het heeft voor- en nadelen.
Voordeel;
* tegen de tijd dat je t zat wordt, mag je t vliegtuig uit.
* je hebt op beide vluchten een fijne warme maaltijd.

Nadeel:
* tegen de tijd dat je goed en wel de 'nacht' in kan op het 2e deel van de vlucht, is de nacht nog maar max 4 uurtjes.
* je kunt je overstap missen.

Enfin dat laatste gebeurde Jut en Jul dus bijna, doordat we rondom bordertijd er achter kwamen dat we bij de verkeerde gate stonden in de verkeerde terminal!
Wat er fout gegaan is, geen idee, maar we vermoeden dat ze een wissel hebben gemaakt en die hebben wij niet meegekregen...
Dat was dus dwars de luchthaven over van gate 3 naar 1 en tegen de tijd dat we aankwamen gaven de borden al 'gate closing' aan en waren we zo goed als de laatste... Met de tong op de grond konden we borden en kon ik afscheid nemen van mn Manneke. Gerald had op dit deel vam de vlucht namelijk extra beenruimte ingekocht, dus ik zat ingeklemd tussen 2 vreemden, maar Gerald iig lekker ruim!

Doordat Gerald zn 55 liter backpack helaas stuk ging bij inpakken, heeft hij alsnog de grote 65+15 l tas mee moeten nemen. Deze was groter dan de max afmetingen handbagage, dus hebben we zijn tas moeten inchecken.
Achteraf bleek dit helemaal niet nodig. We zagen anderen de vliegmachine instappen met evem grote tassen... Bij navraag bleek de max 7 kg per tas zwaarder te wegen dan de afmeting. Weer iets geleerd voor de volgende keer.
In Bangkok even door de custom ls, toch altijd spannend, tasje van de band af trekken en hupsa opzoek naar een Thaise sim.
Dat geregeld hebbende weer inchecken voor de laatste vlucht naar Chiang Mai.
Die stelde niets voor, net aan uurtje.

Songtieuw geregeld naar guesthouse en spullen op de kamer gelegd. Nederlandse eigenaresse en prima service.

Chiang Mai is opgedeeld uit een oud centrum binnen de oude stadsmuren en een centrum erbuiten. Ons guesthouse bevond zich helemaal buiten beide... Niet handig! Wat we ook wilden doen, overal hadden we vervoer voor nodig en uiteindelijk tikt dat in verhouding toch best aan.

Zondagavond zijn we lekker naar de Sunday nightmarket gegaan in t oude deel. Nóg groter dan de vorige keer en toen was t al zo groot! Onze eerste propere Thaise maaltijd genoten in een van de Thaise kantines en om 21.00 ons mandje in. 38 uur wakker en grote moe!

Uitslapen wilden we en dat lukte.
11.20 stond er op de klok toen we wakker werden.
Tijd voor een echt Thais ontbijt - noodle soup with chicken.

Wat gaan we doen vandaag?
Het standje vakantie nog niet gevonden.
Doorgaan, doorgaan, doorgaan!

Dat ons guesthouse nog t handig lag hadden we natuurlijk al snel door, dus misschien naar eens op zoek naar iets dat wat meer in t oude deel ligt...
Ja, maar wat willen we dan vandaag en komende dagen verder nog doen?

Al snel komen we tot de conclusie dat we eigenlijk al heel veel hebben gedaan in Chiang Mai en eigenlijk alle grote bezienswaardigheden en do's al hebben gehad!!

Oh... Euhm.... Oké...
Nouja, dat wil zeggen dat ik graag nog wel een massagetraining hier zou willen doen (internationaal mekka qua opleidingsstandaard als t gaat over Thaise massages) én we willen graag nog een kookcursus volgen...

Oké, weet je wat, we blijven vandaag hier met een boek. Even landen, standje vakantie vinden.
Morgen pakken we de bus naar Pai en als we daarna weer terugkomen in Chiang Mai (moet wel als we willen afzakken naar eilanden), dan doen we dan die dingen...
Deal!!

Gisteren dus de dag doorgebracht in luie lounge stoel aan t water, onder de palmbomen, onder t genot van een hapje, drankje en boek.
's Avonds nog even de stad in voor een lekker bakkie bij Starbucks en een authentieke hap Thaifood voor 80 Baht pp (100B=€2,50), nog ergens wat drinken en mandje opzoeken.

Vanmorgen de bus gepakt naar Pai.
Wegen zijn 300% verbeterd, chauffeurs rijden met een vaste camera in de auto, waardoor de achterlijke rijstijlen de kop in worden gedrukt en bijna 300 bochten later waren we er.
Bijna 300 bochten ja, op 98 km... Je gaat dus echt van de ene de andere bocht in... 3 uur lang. Berg op, berg af.

Pai is volwassen geworden.
Groot geworden, veel toeristen, veel resorts, guesthouses en hostels.
Veel scouterverhuurders.
Leuk? Hmmm, weten we nog niet.
We hebben iig voor vannacht een slaapplek gevonden.

Morgen scooter huren en slaapplek zoeken buiten centrum en dan komende dagen lekker de hort op.
Velen komen hier om te feesten en velen ook om de omgeving te zien.
Die schijnt prachtig te zijn met fantastische watervallen, hotspring en schitterende natuur.
En dat hebben we de vorige keer natuurlijk niet kunnen zien...

We gaan op voor een herkansing!

Lieve groet,
Gerald & Janine

• 26 Juli 2016 - 13:54

Ruud En Shirley:

hij gaat lekker geniet er maar van grtjs

• 26 Juli 2016 - 18:31

Will:

Wat is het toch heerlijk om dit vanuit een luie stoel te mogen lezen. Ik geniet maar denk jullie nog meer :) X

• 26 Juli 2016 - 18:55

Gerald En Janine :

Zullen proberen morgen nog wat foto's te plaatsen. Lukte vandaag niet zo lekker

• 29 Juli 2016 - 21:55

Bianca:

En ondertussen wel strandje vakantie proberen te vinden he?!! ;-)